När man var liten

Idag har jag jobbat på dagis. Ett kortpass från åtta till ett. Jag har varit så otroligt trött idag så när jag kom hem la jag mig i sängen och sov i tre timmar. Hade tänkt ta mig en kvällspromenad nu men ser att det regnar, det stinker även från fabriken så det är hemskt att gå ut. Samtidigt vill jag inte sitta här hela kvällen, vill ju röra på mig! Kanske hoppar över hindren och tar mig ut ändå...

Funderar lite på sommaren, hur kommer vädret bli? Vad ska jag hitta på? Hur ska det gå med Misse och balkongen? Om jag tackar ja till jobberbjudandet jag fått nu så kommer jag vara ledig väldigt mycket i början av sommaren. Så jag tänkte att jag skulle ta till vara på tiden och njuta av sommaren rejält. Jag har ju faktiskt jobbat heltid varje sommar sedan jag var 16 år. Kanske dags för ett riktigt sommarlov som man hade när man var liten igen?
Sofia hade fått sommarjobb, samma jobb som jag hade i hennes ålder. Mycket kul för henne att tjäna massa egna pengar!

Nä, jag tar mig ut på en prommis ändå, får klä på mig så jag inte blir så blöt.

Avslutningen i åttan..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback