Fredag

Så var det fredag igen. Den här veckan har gått fort tycker jag. Bland annat så har jag varit på ett nytt dagis och jobbat. Ett ställe jag inte varit på förut, så det var kul. Roligt att träffa andra barn, fröknar och ett nytt ställe.

Igår var vi till Peter och Moa, hon fyllde år i onsdags. Fick väldigt god paj där som jag måste fråga efter recept på. Hörde något om att det var väldigt enkelt. Vi köpte en bok hon önskat sig, en biocheck och en liten blomma. Känns som hon blev nöjd över presenterna!
Jag blev så himla inspirerad till trädgårdsarbete och att plantera lite blommor och sånt när både Moa och Paula håller på. Jag känner verkligen att jag vill bo i hus eller radhus eller lägenhet med uteplats nu. Kunna greja och fixa så som man vill själv. Blir ju inte samma sak när man har inglasad balkong på andra våningen liksom. Dessutom kan jag inte öppna ett fönster för att katten hoppar, så måste bygga något slags nät eller nåt. Blir redan över 40 grader där så det går inte att ha det såhär. Skulle vilja ha några jordgubbsplantor och smultron och massa roliga grejer. Men det blir inte alltid som man tänkt sig.

Idag vet jag inte vad som händer, klockan är redan halv två och jag har varit otroligt seg idag. Trodde vi skulle träna och sen kanske ta tag i någon bil kanske men jag vet inte alls.. Jag blir så rastlös, vill göra nånting hela tiden. Gillar inte att sitta still längre, jag som alltid varit en latgris, haha! Jag har blivit en sån som gillar när det är lite sådär stressigt och man har massor att göra. Blir lite som en utmaning att se hur man klarar av det och om man hinner.
Det som är prioritet nummer ett nu är att få till bilarna och besikta dom för att sedan åtgärda de fel (ja, det ska alltid vara nåt. Bilen kan ju aldrig gå igenom utan anmärkning!!) vi får och sedan ta ställning till: sälja eller behålla? Det är inte det lättaste att få en besiktningstid heller så det gäller att ha lite tur nu...

See ya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback