Höstmys

Höst! Nu är det höst igen. Även om det är nästan 15 grader ute så känner man att det är sådär kyligt i luften, inte som när det är 15 grader på sommaren. Då kan det ju nästan vara skönt! Näe, nu är det höst.

     Det är faktiskt rätt mysigt :) Bara man tar tag i sig själv så är det perfekt att gå ut och gå och röra på sig. Det blir inte för varmt och inte så kallt att man får ont i både näsan och halsen när man andas.
Jag gillar nog hösten ganska mycket. Det är en mysig tid, även om man är rädd för deppressionen men den ska hålla sig undan i år!

     Den här hösten ska jag och min älskling flytta :) Jag längtar skitmycket!! Det ska bli så härligt att få vara ensamma i vårt hem, där ingen kan störa. Självklart vill vi ha besök! Alla vänner är välkomna :) Jag som älskar inredning och sånt tycker ju att det ska bli extra roligt att få inreda vårt lilla hem och köpa saker. Dock räcker inte pengarna så jättelångt alla gånger men jag väntar på att kvinnan från Timrå ska ringa mig snart angående jobb. Hon verkar dra ut på det en del, men ringer hon inte snart kommer jag ringa tillbaka och tjata!
Jag längtar iallafall jättemycket tills vi bor tillsammans, jag och min fina kille : )






Aftonbladet och Expressen. Två tidningar jag sällan köper,
gissa varför? För att det bara är skitblaskor, det de skriver
behöver inte ens vara sant. Om man nån enstaka gång
läser någon av tidningarna känns det aldrig som att det
man läser är något vettigt. Rubriker förstoras upp och
dom vill skrämma folket genom att skriva t.ex. att jorden
kommer gå under imorgon. Det var jättemånga barn och
ungdomar och säkert vuxna också för den delen, som
hade varit helt förtvivlade och haft sån ångest igår, för
att det stod ju i tidningarna att jorden skulle gå under.
Jag läser endast dagstidningar som Dagbladet eller
Sundsvalls tidning och i Dagbladet stod det iallafall
ingenting om att nån jord skulle gå under. Det var
först när min systers kompis skickade ett sms till
henne där det stod att vi skulle dö idag. Skitsnack!
Tänkte jag och kollade om det stod nåt på internet.
Mycket riktigt var det så det stod, på aftonbladet.
Om man istället läste hela artikeln så förstod man
ju att det bara som sagt var, var skitsnack. Måste då
dessa tidningar göra allt för att få folk att bli ledsna,
gripas av panik och rent utsagt få dödsångest?
Ja, tydligen. Annars tjänar de väl inga pengar?!
Allt bara handlar om pengar, jag börjar bli less på det nu!



Robin! Jag älskar dig, du är det bästa jag har.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback