Särskrivande idioter!!

Okej! Jag kanske inte är guds bästa barn själv och kanske är detta helt oväsentligt men jag måste få gnälla..

Jag vet inte om det finns nåt som irriterar mig så mycket som när folk särskriver. Visst, det finns hundra andra saker som är flera gånger värre men detta problem stöter jag på dagligen och det stör mig lika mycket varje gång.
Fråga mig inte varför för jag vet faktiskt inte, men jag tål det bara inte.

Ska det vara så jävla svårt att hålla ihop orden? Det funkar ju på vissa ord, men de simplaste jävla orden ska vara så oerhört svåra att dra ihop.

Är det bara jag som gillar när man kan läsa en text utan krångel, det liksom bara flyter på och man förstår det man läser. Om man särskriver ord kan meningen eller ordet i sig få en helt annan innebörd och tillslut har man snurrat in sig själv så man fattar ingenting. Det blir precis som när någon skriver en hel jävla sida om massa skit utan en enda jävla punkt eller styckeindelning, man fattar ingenting och det blir bara jobbigt att försöka förstå vad som står.

Så jag tycker att vi ska vara lite mer försiktiga när vi använder mellanslag och tänka lite mer på om vi verkligen behöver göra 4-5 ord av det som egentligen skulle kunna vara 2.

OCH

använd inte ord som du inte kan använda i rätt sammanhang, det blir bara fel då. Allt kommer bara kännas som ett intelligensvakum!

(
Vill bara säga att detta inte är riktad mot någon som helst enskild person, utan det är bara du själv som avgör om du ska känna dig träffad eller inte.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback