Det är inte regn som faller!

Ännu en dag igen, jag vaknar upp med tystnaden. Och står där lika vilsen som ett barn.
Och som en våg kommer saknaden och den sköljer över mig. 
I samma stund ser jag sanningen, jag ska leva utan dig!

Det är inte regn som faller, finns inga spår i snön som leder hit. Ett hus bebott av tomhet.
Av hjärtat fattas en bit.
Det är inte regn som faller, en kylig vind som söker sig hit in.
Får se hur mina tårar fryser till is på min kind.

Jag minns den morgonen, när vi två gick i sommarregn och du sa:  "det här har inget slut".
En annan dag och en annan jag, står vi fönstret och ser ut.

Det är inte regn som faller, finns inga spår i snön som leder hit. Ett hus bebott av tomhet.
Av hjärtat fattas det en bit.
Det är inte regn som faller, en kylig vind som söker sig hit in.
Får se hur mina tårar fryser till is på min kind.
Sonja Aldén






Jag tycker om dig!










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback